Home office - jak to przetrwać? - Blog firmowy DrTusz

Home office – jak to przetrwać? Kilka porad DrTusza

Praca zdalna w dobie koronawirusa stała się rzeczywistością wielu pracowników. Chociaż perspektywa wykonywania obowiązków służbowych w kapciach i piżamie wydaje się był kusząca, home office, zwłaszcza na początku, wymaga dobrej organizacji domowego biura i pracy samej w sobie. Szczególnie, jeśli tak jak u mnie, kluczem do sukcesu jest działanie zespołowe.

laptop trzymany na nogach z otwartym blogiem DrTusza

Home office – Poradnik

Temat home office przerabiałem i wciąż przerabiam z własną drużyną, a sądząc po kondycji sklepu DrTusz.pl, wychodzi nam to naprawdę dobrze. W związku z tym, dzisiaj podpowiem Wam, jak zabrać się do pracy w domu i co sprawdziło się w moim zespole.

Home office – jak zacząć?

Przed udaniem się na home office warto upewnić się, czy wszystkie zadania, które wykonujemy nie wymagają specjalnych uprawnień czy dostępów. Jeśli mamy do dyspozycji służbowy komputer, prawdopodobnie miejsce wykonywania pracy niewiele zmieni.

Inaczej ma się sprawa, gdy w domu pracujemy na własnym sprzęcie, gdzie trzeba na nowo logować się do używanych w pracy narzędzi.  

Praca zdalna w mojej drużynie jest efektywna dzięki wykorzystaniu programów i aplikacji, które usprawniają komunikację na odległość i pozwalają zachować porządek w zadaniach.

Home office – narzędzia?

Absolutnym niezbędnikiem jest platforma do komunikacji Slack, za pomocą której prowadzimy ze sobą rozmowy – ogólne, między poszczególnymi działami, grupowe czy indywidualne. Dzięki temu brak któregoś z pracowników nie jest problemem, gdyż pozostajemy z nim w stałym kontakcie.

Poza tym, codzienną pracę działu marketingu utrzymujemy w najlepszym porządku dzięki Asanie – programowi do tworzenia i delegowania zadań.

Dzięki niemu wiadomo, kto za co odpowiada i jaki jest deadline. W nim zamieszczamy także multimedia czy dokumenty niezbędne do przeprowadzenia naszych działań. Organizacja pracy to podstawa.

Do skutecznej pracy z domu, zwłaszcza tej wymagającej dostępu do wielu narzędzi i kont (np. pocztowych, administracyjnych czy w Social Mediach) zbawienny okazał się być menadżer haseł – Passbolt.

Korzystanie z niego jest banalnie proste i ułatwia pracę. Zainstalowanie go zwalnia nas z konieczności zapamiętania wszystkich haseł (a te ze względów bezpieczeństwa muszą być trudne) na rzecz jednego – właśnie do menadżera, który automatycznie loguje nas do wybranych miejsc. 

Co więcej, menadżer haseł pozwala na przydzielanie dostępu do kont wybranym członkom zespołu. W ecommerce bezpieczeństwo i szyfrowanie muszą być traktowane absolutnie serio.  

Podczas home office niezbędna może okazać się drukarka. Poświęciłem im cały tekst. Zapraszam do lektury artykułu „Drukarki na home office. 3 propozycje DrTusza.”

Wyposażeni zawczasu w niezbędne narzędzia i programy możemy pracować na najwyższych obrotach, w stałym kontakcie i bez obaw o nagłą utratę dostępu do niezbędnych aplikacji.

Home office – jak zacząć? Zadbaj o stanowisko pracy

Praca w domu jest zdecydowanie dużo bardziej komfortowa, jeśli ma się na wyposażeniu wygodny fotel i biurko. Bezpieczeństwo i higiena pracy, to podstawa, nawet jeśli wykonuje się ją w mniej formalnych warunkach.  Warto też zadbać o stanowisko pracy i mieć na nie wydzieloną przestrzeń.

Wyobrażam sobie, że niekiedy i na taki komfort trudno sobie pozwolić we własnych 4 ścianach. Jednak nie bez kozery mówi się, że Polak potrafi czy, jeśli kto woli, potrzeba matką wynalazków i nawet z brakiem odpowiedniego miejsca do pracy można sobie poradzić, jak na załączonym obrazku.

praca zdalna

Pozdrawiam z tego miejsca Monikę! Nie bez przyczyny tak kreatywna osoba pracuje w dziale marketingu. Cieszę się, że i dobry humor jej nie opuszcza 😊 Z pewnych źródeł wiem, że jest to tylko żart z jej strony, a żadne zasady BHP nie ucierpiały.  

Wracając jednak do tematu organizacji miejsca pracy w domu, to ważne by oprócz odpowiednich mebli, zadbać o częste wietrzenie pomieszczenia w którym się pracuje.

To pobudzi szare komórki do myślenia i sprzyja lepszej koncentracji. Oprócz tego dobrze jest stworzyć stanowisko pracy tak, by długopis, kartka (i inne niezbędne nam w pracy przedmioty) były zawsze pod ręką, a dostęp do prądu – bezproblemowy.

Im mniej czynników rozpraszających naszą uwagę (takich jak nagle padająca bateria w laptopie), tym lepiej.

Home office – dobre samopoczucie, to podstawa 

Sprawdzonym sposobem na większą wydajność w pracy w domu i dobre samopoczucie jest traktowanie jej jak standardowego dnia w biurze. Pomagają w tym prozaiczne czynności, takie jak kawa, śniadanie, czy przebranie się.

Chociaż perspektywa spędzania dnia w piżamie jest kusząca, tę przyjemność serwujemy sobie w weekendy. To mała rzecz, a naprawdę zmienia nastawienie do pracy na pełnych obrotach.

Home office

W mojej drużynie nie brakuje psiarzy czy kociarzy. Czworonożni przyjaciele są zawsze mile widziani w moim biurze, a w przypadku pracy na home office, niemal non stop, towarzyszą swoim właścicielom.

To ma swoje ogromne zalety – obecność zwierząt sprzyja dobremu samopoczuciu w pracy; nieważne, w jakim miejscu wykonywanej. Sami zobaczcie, jak nasze futrzaki wspierają nas na home office.

Dzięki naszym sposobom, praca zdalna nie przeszkadza nam w działaniu na pełnych obrotach i z uśmiechem na twarzy. Jedyne, czego brakuje, to oczywiście obecność wszystkich pracowników w firmie.

Kontaktu międzyludzkiego nic nie zastąpi, ale robimy wszystko, by Ci, którzy pozostali w domach, wiedzieli, że za nimi tęsknimy!

A jak Wy radzicie sobie na home office? Koniecznie podzielcie się swoimi sposobami!

5 1 Zagłosuj
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze