Reklamacje i zwroty w DrTuszu - Blog firmowy DrTusz

Reklamacje i zwroty w DrTuszu

Zwroty, reklamacje czy wymiana produktów to ta część zakupów internetowych, która nie ominie nikogo. Prędzej czy później zdarzy się sytuacja, w której jako klient musisz skorzystać z tej opcji. Klienci oczekują elastyczności i pewności, że ich prawa są w pełni uwzględnione. Dziś skupię się na kluczowych aspektach zwrotów i reklamacji w sklepie DrTusz.pl – postaram się rozjaśnić proces tak, aby był jeszcze łatwiejszy!

grafika reklamacje i zwroty w DrTusz.pl

Zacznijmy od pewnych technicznych zawirowań, które muszę wytłumaczyć zanim przejdziemy do konkretów. 

Gdzie znaleźć numer zamówienia, model urządzenia i jego numer seryjny?

Odpowiedzi na te pytania będą przydatne do zrozumienia dalszej części artykułu. Pomogą Ci przygotować się do procesu, a dzięki temu my będziemy mogli jeszcze szybciej i sprawniej podjąć działania.

Numer zamówienia

Do każdego zamówienia otrzymujesz fakturę bądź paragon, na którym znajduje się numer Twojego zamówienia. Przygotuj go, ponieważ będzie nam potrzebny w każdym z powyższych przypadków. 

Poniżej przykład, gdzie możesz znaleźć numer zamówienia ze sklepu DrTusz.pl.

Górna część otrzymanego przez Ciebie dokumentu sprzedaży

Poza fakturą, numer ten możesz znaleźć również w mailach od DrTusza np. potwierdzającym złożenie zamówienia. 

Model urządzenia/wkładu

Jeśli chodzi o model urządzenia, to odpowiednie informacje znajdują się tuż poniżej numeru zamówienia, na liście zakupionych produktów. 

Drugie miejsce, gdzie możesz znaleźć model to oczywiście na samym produkcie – niezależnie od tego, czy to tusz, toner czy drukarka. 

Na tonerze znajdziesz naklejkę bądź wytłoczone numery modelu mogą być różnie skonfigurowane – np. tonery Brothera mają na początku literki TN, Canon często CRG bądź C-EXV, a HP numer zakończony literką (A lub X)

Tusze do drukarki są zazwyczaj na tyle małe, że niewiele danych się na nich zmieści – w 99% przypadków model tuszu, to jest akurat ten numer, który najlepiej na nim widać. 

Drukarka to najłatwiejszy z przypadków. Sam model drukarki jest zawsze w najbardziej widocznym miejscu – na górze drukarki, często przy panelu sterowania, bądź z przodu urządzenia. Umiejscowienie modelu urządzenia jest zależne często od producenta lub modelu urządzenia – w każdym razie, nigdy nie jest ukryty. 

Numer seryjny drukarki

A gdzie szukać numerów seryjnych drukarki? Jeśli drukarka ma panel sterowania z ekranem, to przede wszystkim tam, w ustawieniach, w części z informacjami o drukarce. Moim zdaniem łatwiej jednak je znaleźć z tyłu urządzenia, na odpowiedniej naklejce, która wygląda tak, jak na poniższym zdjęciu.

Naklejki z tyłu urządzenia

Co przygotować do zwrotu lub reklamacji?

Aby dokonać zwrotu należy wypełnić formularz zwrotu, dostarczony razem z Twoim zamówieniem. Chęć zwrotu należy zgłosić na maila naszej Obsługi Klienta, czyli sklep@drtusz.pl, a następnie po otrzymaniu potwierdzenia wysłać paczkę z wypełnionym formularzem zwrotu na adres sklepu i czekać na odpowiedź. 

Obsługa sklepu DrTusz.pl nie zwleka i sprawnie odpowiada na wszystkie wiadomości. Jeśli formularz zwrotu się zagubił, możesz go ściągnąć klikając w link lub grafikę poniżej. 

formularz zwrotu w DrTusz.pl

Jeśli chodzi o wymianę – w tym przypadku każdorazowo należy kontaktować się z Obsługą Sklepu internetowego DrTusz, nasza ekipa z pewnością pomoże i sprawnie przeprowadzi wymianę towaru.

Skoro podstawowe informacje mamy już przedstawione, przejdę do szczegółów. 

Zwroty zamówień w DrTusz.pl

Jak w każdym sklepie internetowym, również u nas Klient ma prawo zwrotu w ciągu 14 dni od dostarczenia towaru bez podania przyczyny. Towar powinien być zapakowany w miarę możliwości w oryginalne opakowanie oraz wszelkie dodatkowe elementy produktu (np. w przypadku drukarki, nie może brakować instrukcji, kabli, płyt – jeśli były fabrycznie dostarczone razem z urządzeniem). 

W teorii, na zwrot pieniędzy mamy 14 dni od otrzymania przesyłki ze zwrotem, w praktyce jednak zawsze staramy się zrobić to niezwłocznie. Pamiętaj, że w przypadku, gdy towar jest używany w stopniu wyższym niż to, co jest konieczne do sprawdzenia jego działania, zastrzegamy sobie prawo do zmniejszenia wartości zwrotu. 

I choć ta zasada jest czasami przestrzegana odnośnie oryginalnych tuszów czy tonerów (i oczywiście drukarek), to prawie nigdy nie stosujemy tej praktyki w przypadku naszych zamienników.

Reklamacja produktów w DrTusz.pl

Choć staramy się zawsze wzorowo wykonywać swoją pracę i zapewnić zadowolenie Klientów, pomyłki się zdarzają. Co prawda niezwykle rzadko, ale jednak. W takim przypadku staramy się stanąć na wysokości zadania i sprawnie rozwiązać problem. 

Czasami przesyłka ulegnie uszkodzeniu w transporcie, może trafić się pomyłka w kompletowaniu zamówienia lub po prostu zdarzy się, że produkt jest wadliwy. 

W każdym z tych przypadków możesz złożyć reklamację, którą staramy się jak najszybciej rozpatrzyć. Zależy nam na Twoim zadowoleniu z zakupów, a przecież procedury reklamacyjne to wciąż część obsługi pozakupowej. 

Reklamacja zamienników DrTusz

Nasze zamienniki obejmuje Złota Gwarancja, czyli razem z produktem otrzymujesz pełen pakiet. Jesteśmy pewni jakości sprzedawanych przez nas produktów, stąd gwarancja obejmuje cały okres użytkowania tuszów i tonerów sygnowanych logiem DrTusz. 

Pamiętaj jednak natomiast, że reklamację mimo wszystko należy zgłosić niezwłocznie po zauważeniu problemu! Zgłoszenie go od razu po kupnie pozwoli na natychmiastową reakcję z naszej strony. Po zgłoszeniu kilka miesięcy od kupna musimy dokładniej zweryfikować źródło problemu, co może wydłużyć czas działania. 

Reklamacja oryginalnych tuszów i tonerów 

A co z oryginałami? Samo złożenie reklamacji wygląda tak samo, różnica polega natomiast na tym, że objęte są one gwarancją producenta i to on ustala jej warunki. Procedura gwarancyjna producenta jest też dłuższa niż w przypadku naszych produktów. 

Kolejną rzeczą dotyczącą reklamacji oryginalnych produktów jest czas objęcia gwarancją oraz wymagane dokumenty. W zależności od typu towaru (tusz, toner, czy drukarka) każdy producent może mieć przeróżne terminy, trwające od 3 do 24 miesięcy. 

Gwarancja producenta na materiały eksploatacyjne: 

  • 3 miesiące Dell, Konica Minolta, Kyocera-Mita, Philips, Sharp, Toshiba, Xerox
  • 6 miesięcy – Brother, Canon (z wyjątkiem bębnów), Oki, Samsung
  • 12 miesięcy – Epson, HP (z wyjątkiem fuserów), Lexmark, Panasonic, Ricoh

Gwarancja producenta na drukarki:

  • 12 miesięcy – Canon, Epson, HP, Konica Minolta, Lexmark, Panasonic, Ricoh
  • 24 miesiące – Brother, Dell, Oki
  • 12-36 miesięcy – Samsung
  • w zależności od modelu – Kyocera Mita

Podczas kupna drukarki warto sprawdzić, czy producent nie prowadzi akurat promocji przedłużającej gwarancję (w takim przypadku często należy zarejestrować produkt na stronie producenta, aby taką gwarancję przedłużyć). 

Producenci drukarek i materiałów eksploatacyjnych często wymagają również dodatków, które pomogą w rozpatrzeniu reklamacji. I tak, na przykład w przypadku złej jakości druku na wszelki wypadek przygotuj zdjęcie lub skan tego, jak się prezentuje druk. 

W przypadku usterki drukarki bądź zbiornika eksploatacyjnego – komunikat błędu, który powinien wyświetlić się na komputerze bądź ekranie drukarki, czasami komunikat zawiera też konkretny kod błędu.

Jak już wcześniej opisywałem – pamiętaj koniecznie o modelu urządzenia i jego numerze seryjnym, na szczęście wiesz już, jak je znaleźć. W przypadkach szczególnych możesz otrzymać prośbę o dodatkowe informacje. 

Jeśli wciąż masz jakieś wątpliwości w sprawie reklamacji, zwrotów lub wymiany w sklepie drtusz.pl, skontaktuj się z Obsługą Klienta przez maila sklep@drtusz.pl 

0 0 Głosy
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najbardziej oceniane
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze