Pieczątka w reklamie – jak ją wykorzystać?

W dobie wszechobecnego marketingu cyfrowego łatwo zapomnieć o sprawdzonych, analogowych narzędziach reklamy. Jednym z nich jest pieczątka firmowa, często niedoceniana i traktowana jedynie jako formalność. Jasne, jest głównie nośnikiem danych kontaktowych firmy, ale może stać się również kreatywnym elementem w Twojej komunikacji. Zastanawiasz się jak wykorzystać pieczątkę w reklamie? Ten artykuł jest dla Ciebie!

Pieczątka w reklamie

Pieczątka – więcej niż tylko dane firmowe

Pieczątka w biznesie to niedrogie i łatwe w użyciu rozwiązanie, które może przynieść wymierne korzyści w postaci zwiększenia rozpoznawalności marki, budowania zaufania i wiarygodności. Tradycyjna pieczątka firmowa zawiera podstawowe informacje: pełna nazwa firmy, adres, NIP, numer telefonu i adres e-mail. To niezbędne dane, które powinny znaleźć się na każdym dokumencie firmowym. Jednak możliwości pieczątki są znacznie szersze. Możesz umieścić na niej:

  • Logo firmy – to doskonały sposób na budowanie rozpoznawalności marki i podkreślenie charakteru Twojej działalności,
  • Hasło reklamowe – krótkie, chwytliwe hasło to świetny sposób na przekazanie istoty działalności firmy i wartości, jakie oferuje,
  • Dodatkowe informacje – Możesz umieścić na pieczątce adres strony internetowej, informację o social mediach, godziny otwarcia firmy lub inne istotne informacje,
  • Grafikę – oprócz logo możesz dodać na pieczątkę inne elementy graficzne, np. ikonkę nawiązującą do specyfiki firmy lub symbol kojarzący się z pozytywnymi emocjami.

Na co należy wziąć pod uwagę przy wyborze pieczątki firmowej

  • Wybierz pieczątkę o odpowiednim rozmiarze do Twoich potrzeb. Małe pieczątki są idealne do znakowania dokumentów, a duże pieczątki do stemplowania opakowań.
  • Dostępne są pieczątki w różnych kształtach, np. prostokątne, okrągłe i owalne. Wybierz kształt, który najlepiej pasuje do Twojej marki – pamiętaj o tym gdzie i jak będziesz ją wykorzystywał.
  • Postaw na kolor tuszu, który będzie czytelny i dopasowany do papieru lub podłoża na którym będzie najczęściej umieszczany stempel firmowy.

Kreatywne zastosowania pieczątki w reklamie

Czy wiedziałeś, że pieczątka firmowa może wesprzeć Twoje działania marketingowe? Oto kilka ciekawych sposobów:

  • Znakowanie materiałów reklamowych – logo firmy i krótkie hasło może uzupełnić broszury, ulotki, wizytówki i innych materiały reklamowe.
  • Branding gadżetów – pieczątka z logo firmy może posłużyć do oznaczania gadżetów firmowych, np. długopisów, notesów, kubków czy koszulek. Pozwala to na oszczędność przy produkcji personalizowanych materiałów reklamowych, a jednocześnie pozwala na umieszczenie firmowego stempla!
  • Opakowania – personalizowana pieczątka firmowa świetnie nada się do oznaczania opakowań produktów, co nada im profesjonalnego wygląd i będzie wpływało na rozpoznawalność marki.
  • Pieczątki na eventy – doskonałym przykładem są PIECZĄTKI ŚLUBNE – cieszące się ogromną popularnością wśród naszych klientów!

Marketing guerilla z wykorzystaniem pieczątki z logo

Wszyscy jesteśmy bombardowani reklamami z każdej strony i coraz trudniej jest wyróżnić się z tłumu. Marketing guerilla to świetny sposób na to, aby zwrócić uwagę potencjalnych klientów w sposób kreatywny, zaskakujący i angażujący. To szczególna odmiana marketingu wirusowego i skupia się na utrwaleniu rozpoznawalności marki w nietypowy sposób.

Stempel firmowy może być nieoczekiwanym, ale bardzo skutecznym narzędziem w tej strategii!

Pomysłów na wykorzystanie pieczątki w marketingu guerilla może być wiele. Najczęściej wykorzystywanym jest np. oznakowanie przestrzeni wokół firmy. Wystarczy stworzyć pieczątkę z krótkim, chwytliwym hasłem lub kodem QR, który prowadzi do Twojej strony internetowej. Umieść pieczątki na chodniku przed swoją siedzibą lub w innych miejscach o dużym natężeniu ruchu.

Inna opcja, bardziej rozrywkowa to organizowanie ,,polowań na pieczątki”. Ukryj pieczątki z kodami w różnych miejscach w mieście i przygotuj w swoich social mediach zadanie konkursowe z najważniejszymi informacjami oraz podpowiedziami. Przygotuj nagrody dla uczestników, którzy znajdą wszystkie pieczątki, np. rabatem na zakupy lub darmowym produktem.

Wykorzystaj media społecznościowe, aby śledzić reakcje ludzi na Twoją kampanię. Bądź elastyczny i dostosuj swoją kampanię do reakcji ludzi!

DrTusz

Pieczątka w biznesie – wykorzystaj ją w reklamie i zaskocz klientów!

Pieczątki to uniwersalne narzędzia reklamowe i może być wykorzystywana przez różne firmy. Nie ma znaczenia wielkość lub branża. Jest to niedrogie i łatwe w użyciu rozwiązanie, które może przynieść wymierne korzyści w postaci zwiększenia rozpoznawalności marki, budowania lojalności klientów i generowania nowych leadów.

Pamiętaj, że pieczątka to nie tylko narzędzie formalne, ale też kreatywne. Wykorzystaj jej potencjał, aby wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji i zaprezentować się klientom w sposób oryginalny i zapadający w pamięć. Stosując się do tych prostych wskazówek, możesz sprawić, że Twoja pieczątka stanie się cennym narzędziem w budowaniu rozpoznawalności marki i promocji firmy.

Gdzie zamówić pieczątkę firmową?

Zgłoś się do nas, odwiedź sklep internetowy lub przyjdź do sklepu stacjonarnego DrTusz na ul. Wyszyńskiego 2 lok. 75 w Białymstoku. Zajmujemy się tym dla Ciebie!

P.S. Masz pieczątkę Wagraf Modico lub Nomo i zastanawiasz się jak wymienić w nich gumkę? Zapraszam do poradnika >TUTAJ<.

0 0 Głosy
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najbardziej oceniane
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze