Marka osobista – jak ją budować? Jak wykorzystać przy tym social media?

Marka osobista to pojęcie, o którym obecnie mówi się niemal wszędzie. Dbałość o swój wizerunek oraz sprawianie, że inni wiedzą, w czym się specjalizujemy, jest dziś niezbędne zarówno dla przedsiębiorców, jak i osób aktywnych zawodowo czy poszukujących pracy.

Marka osobista - jak ją budować?

Marka osobista w praktyce

Wyobraź sobie, że jesteś wykwalifikowanym dietetykiem. Wiesz, co z czym połączyć, by było i smacznie, i zdrowo. Pomagasz zrzucić nadmiarowe kilogramy, polepszyć wyniki krwi oraz samopoczucie podopiecznych. Do tej pory z Twoich usług z powodzeniem korzystały osoby z kręgu bliskich znajomych.

Postanawiasz docierać do szerszego grona. Tworzyć kursy online, programy grupowe. Jak przekonać innych do skorzystania właśnie z Twoich?

Marka osobista i Twoje wyróżniki

Konkurencja jest spora, ale to nie szkodzi. Ty masz inną osobowość, inny styl przekazywania wiedzy itd.

Z pewnością dotrzesz do nowych osób, o ile tylko zadbasz o pokazanie siebie i swej specjalizacji. O ile pozwolisz, by Twoi znajomi i potencjalni Klienci poznali Twój sposób działania, Twoje wartości i ofertę będącą panaceum na ich problemy.

Jak to zrobisz?

Poza oczywistymi opcjami, np. założeniem strony internetowej i jej reklamą, udziale w wydarzeniach dedykowanych Twoim potencjalnym Klientom, czy innych działań promocyjnych, możesz wykorzystać media społecznościowe. Wiele możliwości jest tam dostępnych bezpłatnie. 

Marka osobista. Jak wykorzystać social media?

Warto zadbać o obecność na tych kanałach i potraktowanie profili jak wizytówki – bezpłatnej, działającej całą dobę. Zamieść tam informacje o tym, co robisz, gdzie można zapoznać się z Twoją ofertą, jak się do Ciebie umówić itd. Dziel się ciekawostkami z branży i tym, co u Ciebie słychać.

To przestrzeń społecznościowa, stworzona do budowania relacji. Także zawodowych.

Prawda jest taka, że kupujemy od osób i marek, które lubimy. Współpracujemy z osobami i zatrudniamy takie, którym ufamy.

I na tym polega świadome budowanie marki osobistej. Autentycznie, dzieląc się tym, w czym jesteśmy świetni. Bez chowania tego do szafy, bo wtedy skorzystają tylko mole.

Pokazywanie siebie, swojej oferty i umiejętności to nasze zadanie, o ile faktycznie zależy nam na pomaganiu innym i dostarczaniu produktów, usług czy umiejętności poszukiwanych na rynku pracy.

Marka osobista w social mediach-daj się poznać i zapamiętać

Nazywam się Jolanta Ambrożewicz i pomagam markom zapisywać się w umysłach i sercach odbiorców. Żeby tak się stało, Ci Odbiorcy potrzebują wielokrotnie zobaczyć Ciebie i to, co robisz. Bo mózg-szczególnie dziś, stając wobec multum rozpraszaczy, potrzebuje prostej drogi do zapamiętania jakiejś informacji, najlepiej przez jej powtarzanie.

Nie wystarczy, że raz napiszesz na swojej tablicy “Dzień dobry, robię sesje noworodkowe, chętnych zapraszam”. Potrzebujesz wielu komunikatów. Wpisów, zdjęć, filmików czy grafik. Formatów jest naprawdę wiele. Grunt to być widocznym i zauważalnym.

W sercach odbiorców najlepiej zapisywać się poprzez emocje kojarzone z marką. Im więcej ich wywołasz w Odbiorcach, tym lepiej, ponieważ będą po nie do Ciebie wracać. Jakie emocje gwarantuje Twoja usługa lub produkt?

Ulgę, satysfakcję, a może radość? Co czuje Klient, otrzymawszy wykonane przez fotografa zdjęcia ze ślubu? Czy pozbywa się bólu karku po masażu? Co czuje przedsiębiorca, mogąc zlecić rozliczenia księgowej, zamiast użerać się z papierami samodzielnie?

Pomyśl o tym. To właśnie po to przychodzi i za to płaci. Dlatego zatrudnia. Pokazuj to w mediach społecznościowych na różne sposoby-jako historie Klientów, produkty w użyciu, wnioski i fotorelacje z odbytych szkoleń itd.

W komunikacji marki, zwłaszcza osobistej, potrzebujesz dzielić się tym, co i w jaki sposób robisz. To właśnie indywidualne podejście, obok Twojej osobowości i talentów, wyróżnia Cię na tle konkurencji.

Jak wykorzystać social media do budowania marki osobistej? 

Poznajmy kilka praktycznych przykładów.

Tomek jest fotografem ślubnym. Pokazuje swoją ofertę cyklicznie na stronie internetowej i w social mediach. Dociera do Klientów dzięki działaniom reklamowym i poleceniom dotychczasowych par młodych, jak i swoich znajomych.

Ania jest fizjoterapeutką zatrudnioną w lokalnym gabinecie. Uwzględnia tę informację na profilach w social mediach. Na tablicy dzieli się tym, co robi w pracy, bo jest to też jej pasja.

Ma zapełniony grafik zarówno osobami z polecenia, jak i zupełnie „przypadkowymi” trafiającymi przez rejestrację.

Kasia jest graficzką i właśnie wraca na rynek pracy. Na jej profilu widać dotychczasowe miejsce zatrudnienia oraz portfolio.

Często też dawała znać w swoich kanałach social media o tym, że uczestniczy w warsztatach poszerzających kompetencje i projektuje-tak po prostu, z pasji. Kilka osób już podesłało jej informację o dostępnych stanowiskach pracy.

Każda z tych osób ma nieco inne cele, ale doskonale rozumie, że pokazywanie innym tego, co robi zawodowo, pomaga im zaprezentować światu swoją ofertę produktów, usług czy umiejętności.

Marka osobista i social media – podsumowanie

Mam nadzieję, że i Ty zadbasz o to, jak Cię widzą inni, także wirtualnie. Świat online daje duże możliwości do budowania ciekawych, wartościowych i owocnych znajomości, także zawodowych. Możesz też zapoznać się z artykułem na temat siedmiu praktycznych sposobów na prezentację i promowanie marki osobistej w social mediach.

Tego typu portale są idealnym miejscem do pokazywania Twojej marki osobistej i dzielenia się tym, co robisz zawodowo.

Są przestrzenią do płatnej i bezpłatnej promocji, a przede wszystkim budowania relacji i zachęcania do kontaktu z nami oraz korzystania z tego, co stoi za naszym nazwiskiem, ofertą i umiejętnościami.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszam do odwiedzenia mojej strony marketing-interakcyjny.pl oraz śledzenia mojej strony w mediach społecznościowych Jolanta Ambrożewicz – Marketing Interakcyjny.

Marka osobista

Przeczytaj również „Praca biurowa a zdrowy kręgosłup – porady fizjoterapeuty”.

5 1 Zagłosuj
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze