2021 był super! Podsumowanie roku u DrTusza!
Za nami kolejny pracowity rok. Żegnamy go pełni nadziei, że kolejny będzie równie dobry, radosny i pełen atrakcji, co mijający. Zapraszam Was na coroczne podsumowanie ostatnich 12 miesięcy. Czym żyła moja ekipa przez 365 dni? Przypomnijmy sobie!
Styczeń 2021
Pierwszy miesiąc w roku zawsze jest miesiącem planowania i rozgrzewki przed kolejnymi. To także dobry czas na łapanie inspiracji i przyjmowanie dużych porcji wiedzy.
A tych nie zabrakło podczas styczniowego spotkania z Jakubem Bielem, który razem z moją ekipą rozmawiał o marketingu. To było naprawdę dobrze spędzone piątkowe popołudnie!
Luty 2021
W lutym ukazały się dwa branżowe artykuły spod pióra Moniki i Marcina. Moja załoga lubi dzielić się swoją wiedzą i często zaprasza za kulisy drukarkowego ecommerce.
Tym razem opowiedzieliśmy o skutecznym targetowaniu reklam na Facebooku (treść artykułu Moniki wciąż jest dostępna >TUTAJ<) oraz o newsletterach (szukajcie artykułu Marcina w styczniowym Ecommerce w Praktyce!)
Licznik polubień na moim Facebooku w lutym przekroczył 15000, gdzie w międzyczasie odgrywała się prawdziwa filmowa batalia. Kto wygrał Złoty Toner? Nominowane do nagrody zostały cztery tytuły: Przemek – król tonerów jest tylko jeden, Harley Ink, Lord of the Inks oraz Games of toners. Ostatecznie dzięki facebookowemu głosowaniu wygrała brawurowo zagrana przez Martę Harley Ink!
Marzec 2021
Marzec zdecydowanie jest miesiącem płci pięknej. W tym roku na 8 marca żeńska część załogi zamiast ciętych kwiatów, dostała żywe w doniczce, które do tej pory pięknie rosną w domowych pieleszach. Każdy kwiatek był dokładnie opisany i dostosowany do temperamentu moich koleżanek.
Swój pierwszy występ w roli prelegentki na konferencji zaliczyła Ula, opowiadając o automatyzacji, a na Facebooku pierwszego dnia wiosny zadebiutowała nasza telewizja. DrTusz TV od tamtego momentu regularnie zdaje relację naszej społeczności z ważnych wydarzeń, które nie powinny nikogo ominąć.
Na Facebooku ruszyła także grupa Drukarkowe Sprawy, w której udzielamy drukarkowych porad.
Do naszej drużyny w marcu dołączył Łukasz i tym samym wsparł dział produkcji.
Kwiecień plecień
O tegorocznym Prima Aprilis w DrTuszu było wyjątkowo głośno. Wszystko za sprawą portalu plotkarskiego Rudelek.pl, na którym zamieściliśmy szokujące historie i plotki z życia firmy. Oczywiście wszystko z odpowiednim dystansem i dozą humoru. Do dziś bawią nas niektóre nagłówki. Rudelek wciąż czasem jeszcze nas czymś zaskakuje, więc warto go odwiedzić.
W kwietniu przeprowadziliśmy także akcje “Drzewo na zamówienie”. Nasi klienci robiąc zakupy w sklepie stacjonarnym lub internetowym, otrzymywali wirtualne sadzonki.
W rzeczywistości wirtualne sadzonki zamieniliśmy na prawdziwe drzewka i własnoręcznie zasadziliśmy je pod koniec miesiąca w Nadleśnictwie Waliły (ich liczba sięgnęła 5000!).
Jestem przekonany, że moje sosny pięknie rosną pod opieką zaprzyjaźnionych leśników.
Do mojego zespołu w kwietniu dołączył Darek. Od tego momentu praca magazynu jest jeszcze sprawniejsza – nasz nowy kolega odciąża magazyn i pomaga mu przy przygotowaniu paczek.
I wtedy przyszedł maj…
W majowym Ecommerce w Praktyce ukazał się artykuł Anety na temat relacji, jaka łączy nas z Klientami i jak o nią dbamy. Żeby nie pozostać gołosłownym, w maju po analizie opinii Klientów, wprowadziliśmy nowe opakowania na tusze. Pożegnaliśmy się z kopertami na rzecz estetycznych kartoników.
Dzięki temu wzrosło zadowolenie ze sposobu pakowania zamówień, który stał się bezpieczniejszy dla zawartości i możliwy do powtórnego wykorzystania.
Wraz ze zbliżającymi się premierami, tradycyjnie stworzyliśmy własne interpretacje hitów srebrnego ekranu. Na Facebooku mogliście zobaczyć DrTuszową wersję Cruelli i głośnego come back’u Friendsów.
Czerwiec 2021
Jak nigdy wcześniej, tegoroczny Festiwal Filmów Krótkometrażowych Żubroffka odbył się w czerwcu. Kolejny rok z rzędu mieliśmy przyjemność wręczyć nagrodę publiczności i razem z żubroffkową społecznością chodziliśmy na pokazy. Tradycyjnie też wręczyłem drobne upominki najmłodszym widzom.
Czerwiec to czas świętowania moich urodzin, chociaż w tym roku nieco to świętowanie wydłużyłem. Razem ze swoją kolorową załogą odwiedziłem Schronisko w Sokółce i przeprowadziliśmy akcję promującą adopcje.
Lipiec – run Rudy, run!
Ciąg dalszy świętowania urodzin przypadł na lipiec. W połowie miesiąca przygotowałem niespodziankę dla wszystkich białostockich biegaczy i zorganizowałem urodzinową grę biegową.
W zabawie wzięło udział blisko 20 par zawodników, którzy przemierzając wyznaczoną trasę, wykonywali różne zadania i zdobywali punkty.
Na każdego zawodnika na mecie czekały urodzinowe babeczki, na najszybsze duety – nagrody. Koniecznie muszę przygotować kolejną edycję, bo wszyscy bawiliśmy się przednio!
Korzystając z popularności live sprzedażowych, przeprowadziliśmy pierwszy tego typu transmisję. Zorganizowaliśmy wyprzedaż ubrań i gadżetów firmowych, a cały dochód ze sprzedaży przeznaczyliśmy na Schronisko w Sokółce. W roli prowadzącej live wystąpiła Kasia i powiem Wam, że wróżę jej świetlaną przyszłość w tej branży.
Sierpień 2021
Pandemiczne obostrzenia zmusiły organizatorów Swampions Soccer League do przesunięcia swojej imprezy w Korycinie o dwa miesiące. Chociaż turniej piłki błotnej zawsze zwiastował rychły początek wakacji, tym razem odbył się w ich połowie.
Nie zaszkodziło to frekwencji i zaciętej rywalizacji. Tradycyjnie Torfowy DrTusz do upadłego walczył o trofea, a my przyglądaliśmy się rozgrywkom z naszej strefy kibica.
Wrzesień kolorowa jesień
Po dwuletniej (pandemicznej) przerwie, 5 września wróciliśmy na białostockie boiska z Turniejem Charytatywnym o Puchar Rudego. Tym razem rozgrywki odbywały się na terenie Zespołu Szkół Mechanicznych w Białymstoku i wzięło w nim udział 10 drużyn z lokalnego świata biznesu.
Ponownie całkowita wartość wpisowego zasiliła konto Stowarzyszenia Hattrick Białystok, które właśnie w tym momencie spełnia swoje marzenia i tworzy bazę treningową z prawdziwego zdarzenia.
We wrześniu dziewczyny nie zapominają o swoich kolegach z pracy i z okazji dnia chłopaka przygotowują im niespodziankę. Nie inaczej było w tym roku. Wszyscy panowie dostali własne stylizowane portrety. Grzegorz Dobrotliwy? Karol II Piśmienny? Krzysztof I Maratończyk? Bez problemu udało się dopasować przydomek do właściciela.
To był też miesiąc spod znaku dzielenia się wiedzą. Aneta na łamach PRManager opowiedziała o tym, jak skutecznie realizować działania CSRowe w lokalnej społeczności, natomiast Monika w ramach cyklu Centroom Przedsiębiorczości zdradziła uczestnikom małe know-how na temat marketingu treści.
Październik 2021
W październiku grupa szalonych naukowców postanowiła sprawdzić, czy przyszłość kurierska należy do dronów i czy rzeczywiście są one w stanie przenieść drukarkę z punktu A do punktu B. Eksperyment oczywiście został zarejestrowany przez DrTusz TV a o jego wyniku poinformowaliśmy naszą społeczność.
Swoją premierę miała polska wersja popularnego serialu The Office. Nie umknął naszej uwadze ten fakt i oczywiście pokusiliśmy się o odtworzenie plakatu promującego sitcomu. Jak nam wyszło? Nieskromnie przyznam, że z taką ekipą udało się zrobić jego wierną kopię. I to za pierwszym razem.
Listopad 2021
Do mojej ekipy dołączyła Ania. Od listopada spotkać ją można w moim sklepie stacjonarnym przy Wyszyńskiego 2 lok. 75, , gdzie razem z Kingą, Justyną i Kamilą doradza, pomaga i rozwiązuje drukarkowe problemy Klientów.
Przedostatni miesiąc roku oznacza ręce pełne roboty dla ecommerce. Wszystko z powodu Black Friday i związanych z nim akcji marketingowych. My także dołączyliśmy do grona sklepów oferujących specjalne zniżki z tej okazji.
Warto jednak pamiętać, że rabaty na zamienniki do drukarek pojawiają się u mnie często i warto śledzić moje media społecznościowe, by żadnego nie przegapić.
Grudzień 2021
Grudzień, a więc odliczanie do Świąt czas start! W tym roku oczekiwanie umilił nam Kalendarz Adwentowy DrTusza, który umieściliśmy na stronie SalaGier.pl. Znalazły się w nim dokładnie 24 interaktywne okienka, pod którymi kryły się świąteczne niespodzianki dla każdego. Kto odliczał czas z moim kalendarzem? Jak wrażenia?
Pozostając w choinkowo-świątecznych nastrojach zorganizowaliśmy też konkurs na Facebooku. Poprosiliśmy internautów o pokazanie nam, jakie bożonarodzeniowe atrakcje czekają na DrTusza w ich domach.
Byliśmy oczarowani pomysłowością i dekoracjami świątecznymi, ale mogliśmy wybrać tylko 3 miejsca, do których trafiły maskotki z moją podobizną. Jestem przekonany, że mają się świetnie u nowych właścicieli.
Nowych właścicieli znalazły także ubrania – wszystko za sprawą akcji Ubrania do oddania, w którą się włączyliśmy w tym roku. Było ekologicznie, ekonomicznie i z potrzeby serca – czyli dokładnie tak, jak lubię.
Wraz z pierwszymi mrozami rozpoczęliśmy wysyłkę naszych zimowych herbatek. Do każdego zamówienia złożonego na DrTusz.pl dorzucaliśmy aromatyczną mieszankę, która miała rozgrzać nawet największych zmarźluchów. Mam nadzieję, że z naszą herbatką zimowe wieczory stały się znośniejsze.
Przy okazji – o to, by pachnąca niespodzianka trafiła do każdego zamówienia dbał m.in. Adrian – nasz nowy kolega, który dołączył do załogi magazyny DrTusza. To już ostatnia nowa twarz w 2021 roku, ale od stycznia okienko transferowe ponownie się otworzy, warto śledzić stronę: https://www.doktortusz.pl/praca.
***
I w ten oto sposób przebrnęliśmy przez 12 miesięcy. Minęły tak błyskawicznie, że nawet nie zdążyłem się w zupełności w nim rozgościć, a już czas na powitanie 2022 roku. Nowy rok, nowe plany i cele. Jakie?
Nie zatrzymywać się, stale się rozwijać i robić po prostu fajne rzeczy. Życzę sobie i Wam, by Nowy Rok nastał wraz z nową dawką motywacji i zapału, żeby je wszystkie zrealizować!
Ale przede wszystkim – zdrowia, zdrowia i jeszcze raz zdrowia 🙂