Dział analiz DrTusza #PoznajNas

Dział analiz DrTusza to najmłodsza z naszych firmowych sekcji. Powstał w 2020 roku. Kto znajduje się w teamie? Jakie ma cele? Dlaczego analiza danych w e-commerce jest tak istotna? Na każde z postawionych pytań postaram się odpowiedzieć w tym artykule.

Dział analiz DrTusza

Dział analiz DrTusza

Od 2008 roku, kiedy to wystartował nasz sklep, zrealizowaliśmy kilkaset tysięcy zamówień  (w marcu 2022 przekroczyliśmy barierę  400 000). Asortyment DrTusz.pl to ponad 7000 produktów.

Takie liczby robią wrażenie. Od samego początku istnienia sklepu przykładamy ogromną wagę do analizy danych. Z pozoru nudne tabelki i ciągi cyfr są źródłem bardzo wielu informacji. Wystarczy umiejętnie je czytać i wyciągać wnioski.

W pewnym momencie podjęliśmy decyzję o wyodrębnieniu oddzielnej sekcji, której zadaniem będzie praca na zebranych danych, wyciąganie z nich wniosków, a następnie sugerowanie najlepszych rozwiązań, które wpłyną na rozwój sklepu i zwiększenie poziomu obsługi naszych Klientów.

Pierwszym członkiem zespołu została Ula – wieloletni członek naszej drużyny z wiedzą i doświadczeniem. W niedługim czasie dołączył do niej Aleks, a następnie Dawid.

Dział analiz
Od lewej: Ula, Dawid i Aleks

Obecnie dział wzmocniła dodatkowo Justyna, która zajmuje się tematyką SEO.

Dział analiz SEO
Justyna

Cały team ma swoje dedykowane biuro w naszej siedzibie – w pawilonie LIDER przy ul. Wyszyńskiego 2 w Białymstoku. Pracują od 8:00 do 16:00.

Analizowanie danych w e-commerce

Jak wspominałem, przykładamy dużą wagę do analizowania danych. Przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi (począwszy od zapytań SQL do bazy danych i eksportu raportów z serwisów zewnętrznych jak Google Analytics, przez obróbkę lokalną z użyciem Excela, PowerBi na programowaniu w języku Python kończąc) grupa analityków jest w stanie stwierdzić, które elementy naszej codziennej pracy można poprawić.

Na podstawie zebranych informacji możemy też poznać zachowania Klientów i odpowiedzieć na ich potrzeby.

Opracowywanie danych to jedno. Kolejna kwestia to zaproponowanie i rozwiązań na podstawie zebranych informacji. To również rola działu analiz.

Wszystkie działy DrTusza to system naczyń połączonych. Wymiana opinii i współpraca z kolegami, którzy mają inne zadania to codzienność. Dzięki przepływowi informacji jesteśmy w stanie zwiększać jakość obsługi naszego sklepu.

Dział analiz często pracuje na danych przekazanych przez “Magazyn” czy “Sklep internetowy”. Często to właśnie “Analizy” są w stanie znaleźć przyczyny problemów, których nikt inny nie potrafił zdiagnozować.

Chcesz dołączyć do działu analiz?

Nasza firma ciągle się rozrasta. Regularnie prowadzimy rekrutacje do różnych zespołów. Chociaż obecnie nie mamy otwartej rekrutacji do działu analiz, jesteśmy otwarci na propozycje tych, którzy chcieliby dołączyć do naszej barwnej rodziny.

praca w drtusz

Zdarza się nam zatrudniać ludzi bez wcześniejszego ogłoszenia o poszukiwaniach nowego pracownika.
Jeśli więc chciałbyś wspomóc nasz team analiz, wyślij CV na adres praca@drtusz.pl.

Przeczytaj też: Firma odpowiedzialna społecznie. Zobacz, czym się kieruje.

0 0 Głosy
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najbardziej oceniane
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze