Jak zmienić zdjęcie w poście z linkiem na Facebooku – sposób DrTusza
Facebook lubi zaskakiwać nowościami. Nie zawsze wychodzi to jednak użytkownikom na dobre. W lipcu zespół Marka Zuckerberga zablokował możliwość zmiany zdjęcia i opisu linka w klikalnym poście, czyli takim, który po kliknięciu nie powiększa się jak standardowy wpis tekstowy czy zdjęcie, a przekierowuje nas do zewnętrznej witryny. Razem z Rudym wyjaśniamy, jak zmienić zdjęcie w klikalnym poście na FB.
Facebook swoją decyzję tłumaczy walką z “fake newsami”. Wszystkiemu winne profile stosujące nieuczciwą praktykę. Ich administratorzy redagowali pozornie ciekawy opis i dodawali intrygującą grafikę, aby nakłonić użytkowników Facebooka do kliknięcia w link i przejścia na stronę, którą normalnie nikt ze scrollujących newsfeed nie byłby zainteresowany.
Niestety wprowadzona zmiana dotknęła wszystkie firmy prowadzące swoje działania w mediach społecznościowych, zwłaszcza sklepy internetowe.
Przed jej wprowadzeniem, publikując post na fanpage z przekierowaniem do sklepu lub jakiejkolwiek innej strony internetowej, można było edytować zdjęcie, tytuł oraz nagłówek. Obecnie przy wklejeniu linka podczas tworzenia posta Facebook sam zaciąga te dane ze strony, do której prowadzi link i nie ma możliwości ich edycji.
Facebook zostawił furtkę dla wydawców, mogących dokonać autoryzacji witryny i działać na starych zasadach. Możliwość ta dotyczy niestety niewielkiej ilości stron.
Istnieje jednak sposób na to, aby dodawać klikalne posty, nawet jeśli nie zaliczamy się do grona wybranych fanpage’y. Metoda wymaga większego zaangażowania, ale jest skuteczna – pozwala tworzyć posty z ładnymi zdjęciami i opisami, takimi jakimi chcemy.
Poradnik – jak zmienić zdjęcie w klikalnym poście na FB
Pierwszy krok
Za pomocą dostępnych narzędzi (Power Editor lub Adverts Manager) tworzymy kampanię z celem: „Ruch lub Konwersje”. Post tworzony w taki sposób będzie oczywiście dark postem, czyli nie zobaczymy go w naszym newsfeedzie. Posty tworzone pod reklamę nie utraciły możliwości edycji i możemy w nim zmienić praktycznie wszystko – zdjęcie, tytuł i nagłówek. Jeśli chcemy, żeby post był zwykłym postem, bez reklamy, zaznaczamy status reklamy: “Nieaktywna”. W zależności do czego chcemy wykorzystać ten post, przechodzimy do kolejnego kroku.
Drugi krok
Post ma być widoczny w newsfeedzie.
Korzystając z „Menadżera reklam” wchodzimy w zakładkę „Page posts (Posty strony)”, następnie klikamy w „Adverts Posts (Posty reklamowe)”.
Zaznaczamy interesujący nas post i klikamy „Opublikuj”. Post pojawi się w naszym newsfeedzie, z kreacją oraz opisem, który sobie życzyliśmy.
Trzeci krok
Ten sam post ma być wykorzystywany w reklamie, w różnych zestawach reklam.
Korzystając z tej samej zakładki – Page Posts – wyszukujemy post, który chcemy wykorzystać w różnych zestawach reklam i kopiujemy jego ID.
Następnie, tworząc kolejne zestawy reklam w Power Editorze lub Advert Managerze, nie tworzymy za każdym razem nowego posta, a wykorzystujemy wcześniej utworzony wklejając jego ID. Dzięki temu możemy stworzyć mnóstwo zestawów reklam do klikalnego posta z linkiem, który nie musi być opublikowany w naszym newsfeedzie.
Tylko pamiętajcie – dzielimy się instrukcją, jak zmienić zdjęcie w klikalnym poście na FB, aby ułatwić życie wszystkim uczciwym social media nindżom. Mamy nadzieję, że nie wykorzystacie zaprezentowanych przez nas tricków do nieuczciwych praktyk.
Kolejnym razem Mark Zuckerberg może nie zostawić już żadnej furtki do podmiany grafik czy opisów w postach klikalnych.