SearchGPT – wyszukiwarka od OpenAI
W ostatnich latach sztuczna inteligencja (AI) stała się kluczowym elementem innowacji technologicznych. OpenAI, znane z rozwijania modelu ChatGPT, postanowiło pójść o krok dalej, tworząc wyszukiwarkę SearchGPT, która może stać się przełomem na rynku wyszukiwarek internetowych. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszam do dzisiejszego wpisu!
SearchGPT – co to takiego?
SearchGPT to wyszukiwarka od firmy OpenAI, która łączy funkcje wyszukiwania internetowego z generatywnymi zdolnościami modeli językowych. W przeciwieństwie do tradycyjnych wyszukiwarek, jak Google czy Bing, SearchGPT nie tylko dostarcza listę linków, ale także generuje odpowiedzi na zapytania użytkowników w bardziej zwięzły i konwersacyjny sposób. To podejście sprawia, że użytkownik otrzymuje nie tylko szybki dostęp do informacji, ale także odpowiedzi oparte na sztucznej inteligencji, które są wyświetlane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.
SearchGPT jest wciąż w fazie testów. Prototyp wyszukiwarki aktualnie jest testowany przez niewielką grupę użytkowników, co pozwoli twórcom jeszcze bardziej zwiększyć jakość interakcji między człowiekiem a technologią.
Funkcje wyszukiwarki od OpenAI
SearchGPT korzysta z zaawansowanego modelu językowego, co pozwala na generowanie odpowiedzi na pytania użytkowników pomiędzy wyszukiwaniami, a nie jedynie wyświetlanie długiej listy linków. Główne funkcje najnowszego modelu to:
- Zwięzłe odpowiedzi
Zamiast tradycyjnych list linków, SearchGPT ma umożliwiać uzupełnianie ich o odpowiedzi, które pozwolą dostarczać informacje w bardziej zrozumiały i przystępny sposób. - Interakcja konwersacyjna
SearchGPT ma oferować użytkownikom możliwość zadawania pytań uzupełniających oraz prowadzenia dialogu z systemem w naturalny sposób. - Integracja z wydawcami
OpenAI planuje zintegrować swoją wyszukiwarkę AI z wydawcami, aby dostarczać wysokiej jakości treści oraz sprawdzać wiarygodność oryginalnych źródeł.
Wyszukiwanie informacji w postaci dialogu w czasie rzeczywistym, poparte pozyskanymi danymi źródłowymi i linkami brzmi naprawdę interesująco. Na ten moment musimy jednak jeszcze nieco poczekać, aż model ten stanie się ogólnodostępny.
ChatGPT vs SearchGPT – czy to to samo?
Mimo że ChatGPT i SearchGPT pochodzą od OpenAI, nie są one tym samym narzędziem. ChatGPT jest bardziej nastawiony na generowanie treści na podstawie kontekstu rozmowy. Z kolei SearchGPT wyświetla bardziej precyzyjne odpowiedzi na pytania oparte na danych z całego obszaru Internetu. Kluczową różnicą jest tu również interfejs – wyszukiwarka od OpenAI korzysta z modelu, który przypomina tradycyjne wyszukiwarki, lecz wzbogacony jest o możliwości sztucznej inteligencji.
A czy słyszałeś o innej nowości wprowadzonej przez OpenAI? Jeśli nie, koniecznie sprawdź: Nowy tryb ChatGPT Advanced Voice Mode!
Potencjalne zalety i wady wyszukiwarki opartej na AI
Na pewno wielu z nas zastanawia się, jakie korzyści dla codziennego poszukiwania informacji przyniesie najnowszy prototyp SearchGPT. Na podstawie pierwszych recenzji testerów możemy wywnioskować, że zalety modelu to:
- Udzielanie precyzyjnych odpowiedzi wraz z danymi źródłowymi, co eliminuje konieczność ręcznego przeszukiwania długiej listy linków.
- Dynamiczna i spersonalizowana interakcja z użytkownikiem, która pozwala zgłębiać i uzupełniać wyszukiwany temat o interesujące nas treści.
- Bezpośrednia współpraca z wydawcami, która pozwoli na sprawdzenie wiarygodności informacji.
W sieci znajdziemy jednak również wiele niepochlebnych opinii, które krytykują działanie najnowszej wyszukiwarki AI, m.in.:
- Potencjalne problemy z udzielanymi przez AI odpowiedziami, które, jak zauważają pierwsi użytkownicy, bywają niekompletne lub nieaktualne.
Nowa wyszukiwarka AI może negatywnie wpłynąć na SEO i działania marketingowe, zmieniając sposób, w jaki firmy promują swoje treści.
SearchGPT – konkurencja dla Google?
Choć wyszukiwarka oparta na algorytmach sztucznej inteligencji wydaje się być czymś rewolucyjnym, nie jest to pierwszy tego typu produkt na rynku. Google nie pozostał w tyle i już jakiś czas temu wprowadził słynne AI Overview Google, który ułatwia użytkownikom wyszukiwanie i gromadzenie informacji.
Według najnowszych doniesień, SearchGPT prezentuje się lepiej niż rozwiązanie zaproponowane przez Google, jednak wciąż daleko mu jest chociażby do produktów startupu Perplexity. Zatem, czy produkt OpenAI zrewolucjonizuje internetowe wyszukiwarki? Na ten moment trudno o jednoznaczną odpowiedź, jednak z niecierpliwością czekamy na jego finalną wersję.
To już wszystko na dzisiaj, ale zaczekaj! Aby nie przegapić innych newsów ze świata technologii i być na bieżąco z internetowymi nowinkami, koniecznie zaobserwuj mnie w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, X. 🙂
P.S. Rozwija się nie tylko technologia, ale i mój internetowy sklep. Odwiedź drtusz.pl i zobacz, co nowego mam w swojej ofercie!