Firma HP wycofuje drukarki laserowe z HP+
Plotki się potwierdziły! HP oficjalnie wycofuje drukarki laserowe Laser Jet z programu HP+. Informacja ta z pewnością zaskoczy wielu użytkowników. Zarówno tych, którzy planują zakup nowego sprzętuoraz tych którzy zdecydowanie nie polubili się z HP+ i czekali na zmiany. Wyjaśniamy o chodzi i kogo dotyczy ta decyzja.
Czym jest program HP+ i dlaczego budzi tak wiele kontrowersji?
Firma HP ogłosiła, że wycofuje drukarki laserowe z kontrowersyjnego programu HP+.
Mowa tutaj o usłudze oferowanej dla wybranych drukarek. Zapewnia on:
- zdalne sterowanie drukarką z telefonu
- rozszerzoną gwarancję drukarek
- dostawę tuszu/tonera „na żądanie”
- możliwość drukowania z dowolnego miejsca dzięki połączeniu z chmurą
W zamian:
- użytkownicy muszą korzystać z oryginalnych wkładów HP
- drukarki wymagają stałego połączenia z internetem
Najwięcej kontrowersji dotyczy oczywiście wymuszanie korzystania wyłącznie z oryginalnych tuszy i tonerów HP. To znacząco ogranicza wybór i generuje wyższe koszty drukowania. Co więcej nowe aktualizacje blokują możliwość korzystania z zamienników w drukarkach, które do tej pory nie miały z tym problemu. Innymi słowy – ,,Masz drukarkę z HP+ i chcesz drukować? Musisz kupić nasze oryginały!”
Jednak nie chodzi wyłącznie o korzystanie z oryginalnych wkładów. Drukarki ,,obecne” w programie HP+ wymagają stałego połączenia z serwerami HP oraz ich usługami dostępnymi w chmurze. Nie wszyscy chcą się na to godzić. Co więcej, użytkownicy obawiają się, że przez to HP gromadzi zbyt wiele danych o ich nawykach drukowania.
Co dalej z użytkownikami drukarek z HP+?
Od dłuższego czasu firma HP boryka się z ogromną falą krytyki ze strony użytkowników. Oczywiście, są i tacy, którzy są bardzo zadowoleni z usług i udogodnień oferowanych w ramach programu HP+. W sieci dominują jednak negatywnie opinie. Czy to one są powodem decyzji o wycofaniu drukarek laserowych z programu HP+?
Według udostępnionych informacji nie. Producentowi chodzi głównie o troskę dotyczącą klientów biznesowych i wyjście na przeciw wyzwań z jakimi się zmagają. Po wnikliwych analizach stwierdzono, że firmy mogą mieć problem z utrzymaniem stałego połączenia z serwerami HP.
Producent wydał oficjalne oświadczenie dla serwisu DruckChannel:
,,Od czasu wprowadzenia na rynek HP+, nasz inteligentny, sieciowy system druku został doceniony przez klientów, którzy cenią sobie wygodę, rozszerzoną gwarancję i rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy klienci w środowiskach biurowych zarządzanych przez IT nie są w stanie spełnić wymagań dotyczących łączności w chmurze dla HP+. Aby zapewnić wyjątkowe wrażenia z drukowania naszym klientom we wszystkich środowiskach biurowych, nie będziemy już oferować produktów z serii LaserJet z HP+. Planujemy rozszerzyć sprawdzone rozwiązania, takie jak Print from Anywhere i Smart Security na wybrane nowe urządzenia HP LaserJet. Klienci HP+, którzy są zadowoleni ze swoich urządzeń i usług, mogą nadal korzystać ze swoich urządzeń. Nie muszą dokonywać żadnych zmian.”
W chwili obecnej firma HP wycofuje następujące drukarki laserowe oraz wielofunkcyjne z rynku:
- HP Laser Jet M110we, M209dwe
- HP Laser Jet MFP M140we, M234sdne, M234sdwe
- HP Laser Jet Pro 3002dwe, 4002dne, 4002dwe
- HP Laser Jet Pro MFP 3102fdwe, 4102dwe, 4102fdwe
I teraz najważniejsza informacja – dla posiadaczy wyżej wymienionych drukarek nic się nie zmienia. Program HP+ nie zostanie zawieszony w tych modelach, będzie dalej funkcjonował bez zmian.
Koniec usługi Instant Ink dla nowych użytkowników
To nie koniec ważnych wiadomości.
HP ogłosiło zakończenie usługi Instant Ink dla nowych posiadaczy ich drukarek.
Instant Ink działa na zasadzie monitorowania poziomu tonera w drukarce i automatycznego wysyłania nowych wkładów przed ich wyczerpaniem. Użytkownicy płacą miesięczną opłatę subskrypcyjną, zależną od liczby drukowanych stron, eliminując tym samym problem nagłego braku wkładów. Ta usługa cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników, którzy doceniają wygodę i przewidywalność kosztów.
Warto więc podkreślić, że powyższa decyzja nie wpłynie na obecnych użytkowników Instant Ink for Toner. Nadal będą oni mogli korzystać z usługi na dotychczasowych zasadach. Chodzi tutaj o nowych klientów, którzy nie będą mogli już wykupić subskrypcji.
Firma HP nie podała oficjalnego powodu zakończenia usługi. W sieci pojawiają się komentarze, że chodzi głównie o spadek zainteresowania i niską sprzedaż. Inni twierdzą, że chodzi o próbę ratowania wizerunku w związku z niekończącą się krytyką całego programu HP+.
Co Wy sądzicie o decyzjach podejmowanych przez HP? Dajcie znać w komentarzach!
P.S. Wejdź na www.DrTusz.pl i sprawdź dostępność zamienników do Twojej drukarki HP.